25.01. Fotka, reklama, manipulace
Kde všude se setkáváme s fotografií?
Obrazy na nás útočí doslova ze všech stran - noviny, časopisy, plakátové vývěsky, billboardy, displeje mobilních telefonů, tabletů, obrazovky notebooků, televizí,... A my, i když často nevědomě, přijímáme jejich rozličná sdělení.
Prozkoumejme společně s lektorkou Andreou Průchovou svět obrazů, které vznikly s cílem s námi zřetelně a účinně komunikovat myšlenky svých tvůrců a jejich pohled na svět – svět novinářské fotografie a televizní reklamy.
Můžeme fotografii věřit?
Nejprve rozebereme příklady analogové a digitální fotografie, která může zobrazovanou realitu zachycovat zcela pravdivě, stejně tak dobře s ní ale může efektivně manipulovat.
A nakolik dokáže změnit vyznění novinářské fotografie její titulek?
Následně pronikneme do základů sémiotické analýzy reklamních sdělení. Ukážeme si, že veškeré prvky televizní reklamy jsou vždy promyšleny do posledního detailu a nic se v ní neobjevuje náhodou. Na základě několika praktických ukázek si osvojíme jednoduchý slovník a metodu, s jejichž pomocí zvládneme rozklíčovat světově známé reklamy i tváře, které je provázejí.
Vzdělávací lekce jsou v případě nenaplněné kapacity sálu přístupné široké veřejnosti.
Těšíme se na Vás!
Rozvrh lekcí
lekce jsou obsahově totožné
9:00 - 10:45
14:30 - 16:00
Vstupné
studenti - 30 Kč
senioři - 35 Kč
veřejnost - 45 Kč
back to list