OBSAH LEKCE
Přednáška zaměřená na vliv a nástroje reklamy se věnuje fenoménu marketingu a PR. Na příkladu českého dokumentu Český sen (2004) budou demonstrovány konkrétní způsoby a praktiky, kterými obchodníci primárně ovlivňují širokou veřejnost. Projekce nadčasového snímku přináší jedinečné podněty pro živou diskuzi tolik spojené s každodenní rutinou. Součástí lekce je také výklad o marketingových strategiích a možnostech využívání audiovizuálního média jako nástroje manipulace.
Dokument velmi účinně demonstruje způsob práce s realitou a fikcí, zároveň vysvětluje základní pojmy související s danou problematikou. Získáte odpovědi například na otázky: Do jaké míry je možné a legální s lidmi ve jménu reklamy manipulovat? Co a kdy může přinést prozření z pastí marketingu? Proč si tvůrci snímku zvolili právě tuto cestu realizace?
FORMÁT
Lekce je vedena jako přednáška a projekce vybraného filmu dokumentaristů Víta Klusáka a Filipa Remundy Český sen (90 minut) v celkovém časovém rozmezí cca 120–150 minut. Výuka je otevřena diskuzi a debatování nad podněty z řad posluchačů.
REKLAMA JAKO NÁSTROJ, MÉDIA JAKO PROSTŘEDEK
* úroveň: pro začátečníky * vhodné pro SŠ a 8. a 9. třídu ZŠ * délka lekce: 120 minut (optimálně 150 minut) * formát lekce: přednáška lektora a projekce filmu |