Andrea Slováková
![Andrea Slováková](/media/thumbs/authors/thumb_400x400__andrea-slovakova.jpg?v=1698051987)
Výpis filmů autora
![bez náhledu](/images/noimg_630x368.jpg)
Loosova Bedna
Andrea Slováková / Česká republika / 2004 / 10 min. 0 sec.
Müllerova vila, 1929. Princip prostorového strukturování Müllerovy vily, tzv. raumplan, spočívá v odstupňování výšek jednotlivých místností podle jejich funkce i symbolického významu, tak rakouský architekt Adolf Loos chápal ekonomičnost, účelnost a zároveň estetiku obytného prostoru. Unikátní řešení jsou však vždy syntézou obratů a novostí v myšlení, proto je filmování vily vlastně prořezáváním jednotlivých zásadních oblastí tehdejšího vědeckého a sociálního paradigmatu. Tato komorní reportáž se celá odehrává pouze v interiéru a téměř výhradně v detailech. Vilu stavíme na základě myšlenek: film odráží specifické objevy v matematice, filmu a sociální roli médií. Je jakousi archeologií myšlení konce 20. let 20. století.
![Masterclass: Deborah Stratman](/media/thumbs/films/thumb_480x280_cr__1249-masterclass-deborah-stratman.jpg?v=1698045233)
Masterclass: Deborah Stratman
Deborah Stratman / Česká republika / 2014 / 75 min. 0 sec.
Umělkyně a filmařka žijící v Chicagu je další z porotců sekce Mezi moři, která divákům představí principy své tvorby v rámci masterclass. Umělkyně a filmařka žijící v Chicagu, která se ve svých dílech zaměřuje především na krajiny a systémy. Spíše než příběhy přinášejí její filmy řadu otázek – a prostřednictvím své někdy dvojznačné povahy umožňují komplikovaný výklad nastolených témat. Využívá různá média, včetně sochařství, fotografie, kresby a audio záznamů. Vystavuje po celém světě včetně výstavních projektů a prostor, jako jsou Whitney Biennial, MoMA NY atd. Získala Fulbrightovo a Guggenheimovo stipendium a rovněž ocenění Creative Capital. V současnosti vyučuje na Illinoiské státní univerzitě v Chicagu.
![bez náhledu](/images/noimg_630x368.jpg)
Nadohled
Andrea Slováková / Slovensko, Česká republika / 2011 / 42 min. 0 sec.
FilmKONTROLA se obrací k Foucaultově knize Dohlížet a trestat a zkušenost s různými podobami dohledu, zprostředkovanou teoretikem architektury, softwarovým expertem, oběťmi sledování nebo bývalými tajnými agenty, povyšuje do filmové úvahy o sledování a dozoru, charakteristickými pro moderní společnost.Ve filmu je základní metaforou model panoptikonu, budovy, jež činí dohled maximálně efektivním.
Doporučuje knihy:
Realizováno za podpory:
![Financováno EU](/media/thumbs/partners/thumb_200x100__financovano-eu.png?v=1668969439)
![NPO](/media/thumbs/partners/thumb_200x100__npo.jpg?v=1668969339)
![Kraj Vysočina](/media/thumbs/partners/thumb_200x100__kraj-vysocina.png?v=1635498041)