CENTRUM DOKUMENTÁRNÍHO FILMU

logo MFDF Ji.hlavalogo DOK.REVUElogo Inspirační fórum

cs

Daniel McIntyre

Daniel McIntyre
Kanadský vizuální umělec Daniel McIntyre vytvořil od roku 2009 třináct krátkých filmů, promítaných na mnoha festivalech, převážně na témata paměti, identity a historie. Lev je sérií sedmi koláží zkoumajících dopad radiace na lidi i na film.

Výpis filmů autora

Bikini

Bikini

Daniel McIntyre / Kanada / 2015 / 7 min. 18 sec.

Výbušná párty na malebné pláži, svalnatí surfaři vystavení hédonistickému zírání žádostivé kamery. Vlny a přílivy emocí, vysportované svalstvo rozrušované skvrnami nedokonalostí emulze, síla a omamnost dokonalých tvarů sošných těl vynikají v průzračných vrstvách obrazů atolu, nad kterým se kdysi mezi palmovými listy vznášela oblaka z nukleární exploze.DETAIL:Ikonický záběr atomového hřibu se přelévá do mohutné vlny, po níž kloužou vzpřímené figury tichých surfařů.

Exhumace

Exhumace

Daniel McIntyre / Kanada / 2018 / 8 min. 0 sec.

Touha zbavená svého objektu je souznačná s obrazy znejasňovanými vykrajováním jejich kusů; seškrábání části viditelného pole se stává zářezem do strádajícího těla, tápajícího v mezeře po zmizelém blízkém a v chybění fyzického prolnutí, ve vrstvení hmatatelného důkazu spolubytí.  "‚Exhumace‘ je moje interpretace nedávných zpráv o Dalího posmrtné masce. Snažil jsem se fyzicky sloupnout vrstvy reprezentace, abych odhalil rozpadlé vzpomínky na osobnosti, které kdysi existovaly." D. McIntyre  

Obchod

Obchod

Daniel McIntyre / Kanada / 2023 / 6 min. 45 sec.

Svižný sarkastický esej o propouštění řadových zaměstnanců, jejichž práci nahrazují stroje, kombinuje ruční zpracování 16mm filmu s umělou inteligencí, strojovým učením a hlasy vlivných osobností prezentujících vemlouvavé manažerské monology ve verších. Zatímco zvukové projevy stavějí hráz vůči morálním skrupulím, výkonní ředitelé zodpovědní za „zlá rozhodnutí“ ve prospěch firmy jsou obrazy odhalováni a svlékáni.“Umění i obchod potřebují k výrobě produktů pro své trhy pracovní sílu. Tvůrci nemají pod kontrolou trhy, na kterých se prodává jejich dílo, které práci nehodnotí. Experimentální film není považován za sběratelsky zajímavý pro bohaté, a proto je pro trh s uměním neperspektivní.”

Realizováno za podpory:

Spolufinancováno EU
MPO
Ministerstvo kultury
Jihlava
Státní fond kinematografie
Kraj Vysočina
Dále spolupracujeme