Lumír Hladík
Výpis filmů autora

Hranice; otázka bez odpovědi
Lumír Hladík / Czechoslovakia / 1977 / 2 min. 0 sec.
Hladíkovy na pohled jednoduché akce staví na hlubších úvahách, které mnohdy vycházely z rozhovorů s přáteli a umělci, kteří takto hledali únik z omezeného tematického repertoáru totalitní společnosti. Realizování uměleckých akcí bylo do jisté míry empirickým ověřováním těchto rozhovorů. Jako vhodný terén k těmto uměleckým experimentům sloužila Hladíkovi především krajina a nenápadné osobní intervence do ní.

Moře v zrcadle
Lumír Hladík / Czechoslovakia / 1980 / 10 min. 0 sec.
„Jednoho dne jsem si uvědomil, že to jsou dva roky, co jsem naposledy viděl moře. Moře bylo vždy symbolem svobody. Rozhodl jsem se, že dva roky byla dostatečně dlouhá doba (z emocionálního hlediska), abych se vypravil znovu k moři, za účelem ho 'nevidět'. Požádal jsem přátele, aby mě dovezli se zavázanýma očima a s velkým zrcadlem na pobřeží Baltského moře ve východním Německu.“ Právě díky této akci se podařilo dohledat československou tvorbu Lumíra Hladíka a doplnit tak představu o tehdejším akčním umění a ojedinělé vazbě na film.

Můj osobní „nekonečný“ vektor
Lumír Hladík / Czechoslovakia / 1 min. 0 sec.
„Rozhodl jsem se, že se stanu vlastníkem kosmického vektoru.“ Na základě tohoto rozhodnutí vykonal Lumír Hladík akci, v níž do krajiny vsadil patník a ceduli se symboly nekonečna, které na místě vydržely následujících pětadvacet let. V době, kdy už Hladík žil v Kanadě, natočil místo jeho přítel Petr Soukup, který pořídil filmové záznamy i všech předchozích umělcových akcí. Akce proběhla roku 1977. Filmový záznam pochází z druhé poloviny osmdesátých let.