Patrick Bergeron
![Patrick Bergeron](/media/thumbs/authors/thumb_400x400__151213-patrick-bergeron.jpg?v=1698051977)
Výpis filmů autora
![Noční vlny](/media/thumbs/films/thumb_480x280_cr__719-nocni-vlny.jpg?v=1698045220)
Noční vlny
Patrick Bergeron / Kanada / 2015 / 3 min. 42 sec.
Světelné vzorce a textury nočního Tokia, Hongkongu a Šanghaje zachycují metodou „digitálního video scratchingu“ opojnou procházku velkoměstskými bulváry.
![SmyčkaSmyčka](/media/thumbs/films/thumb_480x280_cr__1018-smyckasmycka.jpg?v=1698045219)
SmyčkaSmyčka
Patrick Bergeron / Kanada / 2008 / 5 min. 0 sec.
Psychedelické řezy ve filmu představují nekonečnou potencialitu pohybujícího se pohledu, neboť z libovolného množství pásků vodorovně ubíhajících po plátně se kdykoli může stát zvětšenina, v níž vidíme obraz světa (vietnamská Hanoj), jak jsme zvyklí, abychom náhle byli nuceni se jej zase vzdát.
![Studie Synchromie](/media/thumbs/films/thumb_480x280_cr__38-studie-synchromie.jpg?v=1698045150)
Studie Synchromie
Patrick Bergeron / Kanada / 2014 / 3 min. 20 sec.
Konceptuální reinterpretace klasického avantgardního filmu vychází z rozkladu Synchromy (1971) Normana McLarena. Původní obrazy rozdělil do 11 sloupců a každému přidělil zvukovou stopu, za pomocí softwaru pak vytvořil 11 nových „soundtracků“. Z těchto stop pak analogickým procesem odvodil nové obrazy.DETAIL:Soundtrack původního legendárního McLarenova filmu vznikl fotografováním vzorkových karet s různě umístěnými čárami, které autor seřadil na optickou zvukovou stopu, aby tak vytvořil soustavy tónů. V obraze pak ukázal tyto tvary, které navíc koloroval. Výsledkem je film, v němž divák doslova vidí to, co slyší.
Realizováno za podpory:
![Financováno EU](/media/thumbs/partners/thumb_200x100__financovano-eu.png?v=1668969439)
![NPO](/media/thumbs/partners/thumb_200x100__npo.jpg?v=1668969339)
![Kraj Vysočina](/media/thumbs/partners/thumb_200x100__kraj-vysocina.png?v=1635498041)