Peter Tscherkassky
![Peter Tscherkassky](/media/thumbs/authors/thumb_400x400__141297-peter-tscherkassky.jpg?v=1698051988)
Výpis filmů autora
![bez náhledu](/images/noimg_630x368.jpg)
Ballett 16
Peter Tscherkassky / Rakousko / 1984 / 4 min. 0 sec.
Svůj zájem o jednotlivé filmové políčko coby základní stavební prvek filmové tvorby jsem vyjádřil v několika raných dílech založených na statických obrazech či fotografických zvětšeninách filmových políček. Ve snímku jsem pracoval s 256 zvětšeninami kontinuálního tanečního pohybu, které jsem rozdělil do šestnácti segmentů, z nichž se každý skládal z šestnácti políček. Tyto segmenty jsem přeskupil a políčko po políčku je přefotografoval. Výslednou syntetickou kompozici pohybu jsem přefotografoval z plátna pohybujícího se dvojnásobnou rychlostí, abych dosáhl vyššího tempa výsledného snímku. Zdroj: dafilms.cz
![bez náhledu](/images/noimg_630x368.jpg)
Coming Attractions
Peter Tscherkassky / Rakousko / 2010 / 25 min. 0 sec.
Negativní obraz mužských očí ve zpětném zrcátku automobilu. Protipohled ukazuje usmívající se ženu, jejíž naprosto jednoznačný výraz poutá naši pozornost k levé části obrazu, kde se na poblikávající dělené obrazovce objevují ukázky filmů. Jsou na nich modelky, šálky a nejrůznější vozidla a tyto motivy jsou v následujících pětadvaceti minutách důkladněji rozpracovány. Zdroj: dafilms.cz
![bez náhledu](/images/noimg_630x368.jpg)
Dream Work
Peter Tscherkassky / Rakousko / 2001 / 11 min. 0 sec.
Širokoúhlý černobílý snímek trvá stejně dlouho jako fáze hlubokého spánku. V okamžiku, kdy žena vstoupí do budovy, zuje si boty a svlékne si kalhotky (rámování je lascivní), stává se nevyhnutelně subjektem a objektem zároveň. Když usne, propadá se do hlubin filmu, který ji penetruje. Zdroj: dafilms.cz
Realizováno za podpory:
![Financováno EU](/media/thumbs/partners/thumb_200x100__financovano-eu.png?v=1668969439)
![NPO](/media/thumbs/partners/thumb_200x100__npo.jpg?v=1668969339)
![Kraj Vysočina](/media/thumbs/partners/thumb_200x100__kraj-vysocina.png?v=1635498041)