CENTRUM DOKUMENTÁRNÍHO FILMU

logo MFDF Ji.hlavalogo DOK.REVUElogo Inspirační fórum

cs

Radek Pilař

Výpis filmů autora

Abstraktní animace z 60. let - Díl I.

Abstraktní animace z 60. let - Díl I.

Radek Pilař / 1963 / 4 min. 30 sec.

Dvě dochované cívky animačních experimentů vytvořil Pilař po návratu z pařížského bienále po roce 1963. Gestická malba štětcem přes povrch původně černobílého loutkového filmu, který však z materiálu téměř kompletně odstranil, spadá do počátku jeho programu expresivní koláže a asambláže. K ní se i nadále opakovaně vracel, podobně jako k materiálu, který později přepracoval do filmů Pink Floyd (asi 1984) a Barvy 1965 (asi 1991).

Abstraktní animace z 60. let - Díl II.

Abstraktní animace z 60. let - Díl II.

Radek Pilař / 1963 / 5 min. 30 sec.

Dvě dochované cívky animačních experimentů vytvořil Pilař po návratu z pařížského bienále po roce 1963. Gestická malba štětcem přes povrch původně černobílého loutkového filmu, který však z materiálu téměř kompletně odstranil, spadá do počátku jeho programu expresivní koláže a asambláže. K ní se i nadále opakovaně vracel, podobně jako k materiálu, který později přepracoval do filmů Pink Floyd (asi 1984) a Barvy 1965 (asi 1991).

Barvy 1965

Barvy 1965

Radek Pilař / 1991 / 2 min. 0 sec.

K původně filmovým abstraktním experimentům se Pilař znovu vrátil v polovině let osmdesátých, kdy se mu podařilo zakoupit vlastní videokameru Betamax. V tomto období vznikla řada screenerů, které sloužily jako základ pozdějšího experimentování s videem. Z malovaných animací mimo jiné vzniká hudební video Pink Floyd (asi 1984) a z něj následně mozaikovým efektem přepracované Barvy 1965 (asi 1991).

Realizováno za podpory:

Spolufinancováno EU
MPO
Ministerstvo kultury
Jihlava
Státní fond audiovize
Kraj Vysočina
Dále spolupracujeme