Radek Pilař
Výpis filmů autora

Abstraktní animace z 60. let - Díl I.
Radek Pilař / 1963 / 4 min. 30 sec.
Dvě dochované cívky animačních experimentů vytvořil Pilař po návratu z pařížského bienále po roce 1963. Gestická malba štětcem přes povrch původně černobílého loutkového filmu, který však z materiálu téměř kompletně odstranil, spadá do počátku jeho programu expresivní koláže a asambláže. K ní se i nadále opakovaně vracel, podobně jako k materiálu, který později přepracoval do filmů Pink Floyd (asi 1984) a Barvy 1965 (asi 1991).

Abstraktní animace z 60. let - Díl II.
Radek Pilař / 1963 / 5 min. 30 sec.
Dvě dochované cívky animačních experimentů vytvořil Pilař po návratu z pařížského bienále po roce 1963. Gestická malba štětcem přes povrch původně černobílého loutkového filmu, který však z materiálu téměř kompletně odstranil, spadá do počátku jeho programu expresivní koláže a asambláže. K ní se i nadále opakovaně vracel, podobně jako k materiálu, který později přepracoval do filmů Pink Floyd (asi 1984) a Barvy 1965 (asi 1991).

Barvy 1965
Radek Pilař / 1991 / 2 min. 0 sec.
K původně filmovým abstraktním experimentům se Pilař znovu vrátil v polovině let osmdesátých, kdy se mu podařilo zakoupit vlastní videokameru Betamax. V tomto období vznikla řada screenerů, které sloužily jako základ pozdějšího experimentování s videem. Z malovaných animací mimo jiné vzniká hudební video Pink Floyd (asi 1984) a z něj následně mozaikovým efektem přepracované Barvy 1965 (asi 1991).