Oslava černé
Tony Cokes / Spojené státy / 1988 / 17 min. 0 sec.
Filmová reflexe násilných nepokojů, které v šedesátých letech propukaly v afroamerických komunitách velkých amerických měst, je výrazně ovlivněna situacionismem Guye Deborda. Klipovitá struktura snímku, v němž hraje důležitou roli hudební produkce interpretů osmdesátých let jako Morrissey a kapela Skinny Puppy, v sobě spojuje obrazy ze zpravodajských relací a poetizované texty při specifickém čtení protestních bouří jako odmítnutí logiky kapitálu a komodifikace našich životů. Destrukce městského prostoru nebyla jen výrazem vzteku, ale radikálním politickým gestem, vrženým v tvář establishmentu.
"Pouze Afro-Američané mohou mluvit o rasových problémech. Mluví z pozice určité zkušenosti. I když jsou jejich zkušenosti specifické, nejsou výhradní ani ojedinělé." T. Cokes