CENTRUM DOKUMENTÁRNÍHO FILMU

logo MFDF Ji.hlavalogo DOK.REVUElogo Inspirační fórum

cs

Vivian Ostrovsky

Vivian Ostrovsky
Vivian Ostrovsky (born on November 17th 1945 in New York, United States) is an experimental filmmaker and curator. Despite being born in New York, Ostrovsky spent most of her childhood in Rio de Janeiro, Brazil and did her secondary studies there. She then pursued her studies in psychology and film at the Sorbonne University in Paris. She began working for Ciné-Femmes, a group which fought for feminism and its recognition. In 1980, she became a filmmaker and abandoned her career as an activist. She organized a number of festivals, one of them being Jerusalem. Ostrovsky’s films explore the theme of transit and she situates herself after French filmmaker and critic, Yann Beauvais between the “journall film” and the “collage film”. Source: re-voir.com

Výpis filmů autora

bez náhledu

Migizi

Tomi Grgicevic, Louise Larivière / Kanada / 2010 / 6 min. 9 sec.

FilmMASO zachycuje orly bělohlavé (migizi v jazyce indiánského kmene Odžibvejů) hodující na zamrzlém Nipigonském jezeře. Bílá barva sněhu a rudá barva krve určují atmosféru krátkého filmu, který prostým líčením trhání masa dosahuje až spirituálního prociťování jednoty veškeré přírody. Připomeňme, že dravec je také národním symbolem Spojených států.

Nezvonit

Nezvonit

Vivian Ostrovsky / Francie / 2008 / 8 min. 0 sec.

Výjevy z klasických filmů Antonioniho, Truffauta a dalších jsou ve vyprávění spojeny motivem telefonování, přičemž telefon má další roli, a to jako intimní kamera, jíž jsou natáčeny výjevy ze současnosti, které s obrazy z dějin kinematografie komunikují, které si s nimi telefonují.

P.W. - Štětce a stěny

P.W. - Štětce a stěny

Vivian Ostrovsky / Spojené státy, Francie, Brazílie / 2010 / 16 min. 0 sec.

1 divočina 2 technika mozaiky 3 člověk, dům, krása 4 realita procházející procesem symbolizace 5 přírodní a sociální mnohotvárnost Brazílie Videokoláž natočená pro výstavu Paula Wernecka v brazilském Riu hudebně spojuje archivní záběry s proslulými mozaikami, jimiž výtvarník ozdobil stavby Oscara Niemeyera i fotbalový stadion Maracana.

Realizováno za podpory:

Spolufinancováno EU
MPO
Ministerstvo kultury
Jihlava
Státní fond kinematografie
Kraj Vysočina
Dále spolupracujeme