Obsáhlá publikace navazuje na předchozí dva díly, v nichž se filmoví historici vyjadřují k vlivu totalitarismu na kinematografii, konkrétně sovětskou. Jednotlivé příspěvky se zabývají odrazem stalinistické ideologie a propagandy v díle Dzigy Vertova, Michaila Romma a některých zahraničních režisérů, například Luchina Viscontiho. Druhá část publikace se zaměřuje na československou kinematografii, navazující na sovětský vzor a vznikající zejména v 50. letech 20. stol. Zabývá se charakteristickými projevy jako byl budovatelský film, ozvěny kolektivizace ve filmu atd. Editorem je stejně jako u předchozích svazků filmový historik Petr Kopal spolu s Kristianem Feigelsonem. | Třetí díl sborníku příspěvků na téma Politická kamera - film a stalinismus vznikl spojením výboru z francouzského sborníku Caméra politique-cinéma et stalinisme a českých příspěvků.
Základní informace
Jazyk: česky
Rok vydání: 2012
Vydavatelství: Casablanca : | Ústav pro studium totalitních režimů
Počet stran: 564
ISBN: 9788087292150 | 9788087211588