CENTRUM DOKUMENTÁRNÍHO FILMU

logo MFDF Ji.hlavalogo DOK.REVUElogo Inspirační fórum

cs

Joerg Burger

Joerg Burger
Rakušan Joerg Burger je nezávislý umělec, autor dokumentárních filmů a producent. Kromě režie se aktivně věnuje i kameře a právě za svou kameramanskou práci byl čtyřikrát oceněn hlavní cenou festivalu rakouského filmu Diagonale. Mezi jeho snímky patří například Way of Passion (2011) či Wolf Suschitzky – Photographer and Cameraman (2010).

Výpis filmů autora

Zaostřeno na nekonečno

Zaostřeno na nekonečno

Joerg Burger / Rakousko / 2014 / 80 min. 0 sec.

Co má společného vedoucí vatikánského astronomického programu, držitel Nobelovy ceny za fyziku a muž, který údajně viděl UFO? Jaké jsou hranice vědy a lidského poznání a jakou pravdu nám vlastně věda předkládá? O povaze nekonečna, vědy a druhů lidského poznání ve filmu přemítají významní přírodovědci, astronomové a fyzikové. Autor snímku se přitom vyhýbá jednoznačným závěrům a namísto toho předkládá přemýšlivou, hypnotickou esej, v níž se divák noří do úvah za pomocí ambientního zvukového doprovodu a fantastických obrazů gigantických teleskopů, laboratoří a vyprahlých pustin, po nichž tančí vítr.DETAIL: "Vyvíjíme se, jelikož si každý den pokládáme nové a nové otázky. Ve chvíli, kdy si přestaneme klást nové otázky, jsme vyřízení. Zmizí důvod naší existence."

bez náhledu

Zítřky kinematografie

Michael Palm / Rakousko / 2016 / 125 min. 0 sec.

Multižánrová koláž, rozpjatá od variace na populárně-naučný film přes interview se známými osobnostmi (filmový teoretik David Bordwell, režisér Christopher Nolan) až k asociativní básni, vtipně využívá podvratný, místy až konspirativní komentář, který se zamýšlí nad budoucností filmu ve světě digitálních platforem. Klouzavá filmová „jízda“ labyrintem muzeí a archivů zpřítomňuje fyzickou stránku klasických filmařských i archivačních postupů a staví je do kontrastu s všudypřítomnou virtualitou. Znamená smrt celuloidu také smrt filmu, nebo jeho rozvoj nepředpokládaným směrem? Ztrácíme audiovizuální paměť? “A few years before a digitally presented film was exclusive. I disliked it. Scratches , dust and the noise of the silver belong to my formative movie experiences. But nostalgia is not an option.”

Realizováno za podpory:

Financováno EU
NPO
Ministerstvo kultury
Jihlava
Státní fond kinematografie
Kraj Vysočina
Dále spolupracujeme