CENTRUM DOKUMENTÁRNÍHO FILMU

logo MFDF Ji.hlavalogo DOK.REVUElogo Inspirační fórum

cs

Klára Tasovská

Klára Tasovská se narodila v roce 1980. Od roku 2001 studovala na Akademii výtvarných umění v Praze obor „Monumentální tvorba a nová média“. Její diplomovou prací se stal na AVU film s názvem Rekonstrukce (2007). Od roku 2006 studuje katedru dokumentární tvorby na FAMU, kde již natočila řadu krátkých filmů. Ve volném čase se zabývá výtvarným uměním. Zdroj: dafilms.cz

Výpis filmů autora

59/184/84

59/184/84

Lukáš Kokeš / Česká republika / 2009 / 25 min. 0 sec.

Filmový inzerát věčně nešťastného člověka, který s utkvělou představou, že „se něco musí stát“, stále čeká na chvíli, kdy začne žít, a který svoji strohou existenci samotáře udržuje s vírou, že mu osud konečně splní jeho ideální požadavky na ženu, odvozené z biologického práva na lásku.

Gottland

Gottland

Viera Čákanyová, Petr Hátle, Rozálie Kohoutová, Lukáš Kokeš, Klára Tasovská / Polsko, Slovensko, Česká republika / 2014 / 100 min. 0 sec.

Polský novinář Mariusz Szczygieł popisuje Českou republiku, o které napsal knihu Gottland, jako zemi hororu, smutku a grotesky, kterou by nevymyslel ani Kafka. Na motivy některých z jeho povídek natočila pětice českých dokumentaristů film, jenž experimentuje s hranicí dokumentu a inscenovaných scén. Petr Hátle například rekonstruuje archivní rozhovor Otakara Vávry a Lídy Baarové, Viera Čákanyová v některých scénách využívá animaci, Lukáš Kokeš vytváří analogii mezi pohybem kamery a běžícím pásem. Tvůrci tak přinášejí originální a kritický pohled na naše moderní dějiny.DETAIL:„Kdy se ten pás zastaví? To nevím, nemůže se zastavit. Každý se chce mít líp a líp, chce víc a víc věcí, takže musí do toho i víc investovat. Z toho už nejde vyskočit. Je to takový mraveniště.“

Pevnost

Pevnost

Lukáš Kokeš, Klára Tasovská / Česká republika / 2012 / 70 min. 0 sec.

Jako výlet do skanzenu komunistické totality dvacátého století pojímá český dokument návštěvu Podněsterské moldavské republiky. Země, jejíž nezávislost je uznávána jen několika státy, zůstává izolovanou multinárodnostní enklávou udržovanou pohromadě silou autoritářského režimu. V zemi, kde se smí většinou natáčet jen z okna vlaku, mluví obyvatelé o strachu z udávání, ale i o pohodlném azylu před rušným světem a písně v televizi nadšeně opěvují zdejšího prezidenta.  

Realizováno za podpory:

Spolufinancováno EU
MPO
Ministerstvo kultury
Jihlava
Státní fond kinematografie
Kraj Vysočina
Dále spolupracujeme