CENTRUM DOKUMENTÁRNÍHO FILMU

logo MFDF Ji.hlavalogo DOK.REVUElogo Inspirační fórum

cs

Siegfried Alexander Fruhauf

Siegfried Alexander Fruhauf
Rakouský experimentální filmař Siegfried A. Fruhauf (1976) vytváří esteticky precizní, strukturální, sebereflexivní i found footage díla, pracuje s fotografií, digitálním i analogovým filmem. Na MFDF Jihlava se představil v rámci kolektivního snímku Mozartovy minuty (2006) a dále svými Zlaté palmy (2009), Klid (2010), Těžká víčka (2011) a Rozšíření vnějšku (2013). Za ten poslední získal ocenění Nejlepší experimentální dokumentární film 2013.

Výpis filmů autora

Kam směřujeme

Kam směřujeme

Siegfried Alexander Fruhauf / Rakousko / 2018 / 4 min. 0 sec.

Obrazy zaznamenané na lomografický supersampler, který zachytí čtyři po sobě následující okamžiky vedle sebe v jednom rámu 35mm filmu, kupí iluze rytmického pohybu a vytváří obraznou melodii řítící se vpřed, zatímco obtisk momentu zůstává pěvně na místě. Bubenická performance zdůrazňuje minimalistickou prudkost vzorů. "Kam půjdeme v době, kdy se znovu chystá uzavření hranic? Pocit svobody je tentam. Snažím se zbořit vizuální hranice, abych je znovu postavil základy pro ducha svobody." S. A. Fruhauf

bez náhledu

Klid

Siegfried Alexander Fruhauf / Rakousko / 2010 / 6 min. 0 sec.

FilmNEMÍSTO hledá a definuje ne-místa rozletu, která autor nachází na prázdné pláži, na moři, ve vzduchu. Vzlety a pády jsou dynamickými verzemi prostoru, v němž lze zažít zkušenost spočinutí. I na Měsíci člověk po dlouhé cestě vstoupil do Moře klidu.

Rozpuštění záběru

Rozpuštění záběru

Siegfried Alexander Fruhauf / Rakousko / 2013 / 3 min. 0 sec.

Fotografie okraje moře jsou vytrhnuty z monotónního klidu, když se začínají tavit, a zachycená hladina se tak zdánlivě vzdouvá a bouří. Čtyři paralelně položené záběry nezávisle na sobě procházejí materiální proměnou, realistické vyobrazení je pohlceno bublinami a skvrnami, zatímco flicker efekt podtrhuje rozrušení neměnné stálosti fotografie a rozvíjí dramatické rozpouštění.DETAIL:V jednom okamžiku je obraz všech záběrů překryt roztavenou hmotou povrchu a abstraktní výjev upomíná na konečnost zobrazení, danou jak rámem obrazu, tak i bodem na časové ose, k němuž odkazuje.  

Realizováno za podpory:

Financováno EU
NPO
Ministerstvo kultury
Jihlava
Státní fond kinematografie
Kraj Vysočina
Dále spolupracujeme