Jana Vlčková

Výpis filmů autora

Auto*Mat
Martin Mareček / Česká republika / 2009 / 90 min. 0 sec.
Stylově různorodý film, který kombinuje dokument s animací a časosběrný princip vyprávění oživuje provokujícími situacemi, líčí společně s osobním příběhem režiséra-cyklisty cestu iniciativy Auto*Mat od poetických demonstrací proti autům až ke konstruktivní součásti živé občanské společnosti.

Český žurnál: Dělníci bulváru
Vít Klusák / Česká republika / 2014 / 56 min. 0 sec.
Dokumentární studií mechanismů, které otáčí koly bulváru, nás provádí svérázná postava Pavla Novotného. V té době šéfredaktor jednoho z nejčtenějších médií přinášejících zprávy ze světa showbusinessu a lidského neštěstí si nebere servítky. Čtenost je modlou, absolutním alibi pro všechny zásahy do soukromí a každé překračování dobrých mravů. Při pohledu zblízka působí celé soukolí vykřičených zpráv jako zinscenovaný živý obraz. Před žádoucíma očima dychtivého publika celebrity chtíc i nechtíc odehrávají výstupy, kterým peprné významy dodává drobnohled všetečných dělníků a dělnic bulváru. „Obyčejní lidé s těžkými životy se skrz bulvár uklidňují, když vidí, že elita a bohatí lidé mají také své neštěstí, dluhy a nemoci.“ Zdroj citátu: Český rozhlas

Český žurnál: Matrix AB
Vít Klusák / Česká republika / 2015 / 74 min. 0 sec.
Dokumentární portrét Andreje Babiše nám představuje prchavou osobnost bez ukotvení, diletantského mistra populismu a přímočarého směřování k získání moci bez ohledu na následky. Babišovský matrix se divákům ukazuje právě v době komunálních voleb, kdy „politik proti svému přesvědčení“ vyráží s koblihami mezi voliče, aby je přesvědčil o svých dobrých úmyslech a vůli konat obecné blaho. Observační dokument bez výraznější kontroverze nechává nazřít mechaniku Babišovy mocenské politiky prostřednictvím detailů podávaných rukou, letmo prohozených slov či vyskládaných produktů Kosteleckých uzenin. „Doufal jsem, že Andrej Babiš bude díky tomu, jak často a rád dává na odiv, že není politik, mnohem otevřenější, nepředpojatý, zvědavý na pohled zvenčí, ale nebylo tomu tak. Po většinu natáčení se k nám choval jako k obtížnému hmyzu.“ Zdroj citátu: iDNES.cz