CENTRUM DOKUMENTÁRNÍHO FILMU

logo MFDF Ji.hlavalogo DOK.REVUElogo Inspirační fórum

cs

Massimo D'Anolfi

Massimo D'Anolfi
Martina Parenti společně s Massimem D´Anolfi roku 2006 napsali a režírovali film „I promessi sposi“ (Zásnuby), který byl vysílán na filmovém festivalu v Locarnu, na Festivalu dei Popoli ve Florencii a také na filmovém festivalu v Miláně se dočkal ocenění. Roku 2009 byl film „Grandi speranze“ (Nadějné vyhlídky) znovu prezentován v Locarnu, v neposlední řadě i film „Il Castello“ (Zámek) byl představen v roce 2011 na Jihlavském festivalu a získal několik ocenění na filmových festivalech po celé světě. Zdroj: dafilms.com

Výpis filmů autora

Temná hmota

Temná hmota

Massimo D'Anolfi, Martina Parenti / Itálie / 2013 / 77 min. 0 sec.

Film takřka beze slov o věcech, o kterých se často moc nahlas nemluví. Armádní pokusy učinily z italské vojenské zkušební střelnice místo nebezpečné pro život lidem a vůbec všem živým tvorům z nejbližšího okolí. Místo ne náhodou asociující Zónu ze Stalkera, které probouzí zvědavost právě vnucenou negací života. Temná hmota je hypotetický fyzikální jev, který vůbec neinteraguje se světlem. Ani je nevydává, ani je nepohlcuje. Sama o sobě temná hmota nezáří a nemůžete ani vidět její stín. Přesto jsou vědci přesvědčeni, že existuje.

Válka a mír

Válka a mír

Massimo D'Anolfi, Martina Parenti / Švýcarsko, Itálie / 2020 / 128 min. 0 sec.

Od nitrátových filmových kopií, na něž průkopníci kinematografie zaznamenali italskou invazi do Libye v roce 1911, po záběry současných válečných konfliktů pořízené chytrými telefony náhodných kolemjdoucích. Podstatnou část naší vizuální paměti posledních sta let tvoří obrazy války. Dokumentární epopej War and Peace ve čtyřech kapitolách investigativním způsobem zkoumá vznik, archivaci i společenský význam filmů zachycujících válčení v různých časech a místech. Estetika a technologie se mění, pořád ale platí, že film ve válce není jen neutrálním svědkem, ale také jednou z mocných zbraní.„Je zřejmé, že kinematografie byla od svých počátků silněji spjata s válkou než s mírem, zčásti kvůli duchu, který prostupoval první polovinou minulého století, a vnitřní potřebě dokumentovat historické události, a zčásti kvůli skutečné obtížnosti natáčení míru.“

Realizováno za podpory:

Spolufinancováno EU
MPO
Ministerstvo kultury
Jihlava
Státní fond kinematografie
Kraj Vysočina
Dále spolupracujeme